Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

dinsdag 16 februari 2010

Domeinnaam opgeheven... bedrijf onvindbaar!

Er is een ramp gebeurd. De afgelopen dagen werd ik er volledig door in beslag genomen: onze domeinnaam in Duitsland was door een administratieve fout stopgezet en aangekocht door een partij uit Zweden. Een traumatische gebeurtenis. In één klap bestaan we niet meer in Duitsland.... Bezoekers die ons via google zoeken zien dat onze domeinnaam zelfs te koop staat! Dat betekent per direct imagoschade en geen nieuwe opdrachtgevers meer.

Samen met onze afdeling communicatie maak ik een nieuwsbrief waarin we de "technische storing" toelichten. Verder hebben we een reservedomeinnaam direct geactiveerd zodat onze site daar op kan draaien. Gelukkig heb ik een paar maanden geleden een unieke domeinnaam kunnen claimen. Maar vooralsnog zijn we onvindbaar in Google Duitsland... de link naar Bruseco.de werkt niet meer. Onze partners zullen wel denken: die Hollanders zijn snel gekomen, maar ook weer snel verdwenen. In de allerijl verstuurde nieuwsbrief wordt de nieuwe domeinnaam eintroduceerd. E-mailadressen worden gewijzigd, websites aangepast en een Adwords campagne gestart.

Maar er is ook goed nieuws. Na een week doorploegen is de Bruseco Akademie volledig ingericht (een mix tussen klassieke stijl en Jan des Bouvrie). Afgelopen zondagavond 14 februari 2010 meldden de eerste kandidaten zich bij de Bohmterstrasse voor een weektraining inclusief verblijf op de Akademie. het enthousiasme van de kandidaten over hun onderkomen wordt overschaduwd door het feit dat onze domeinnaam is verdwenen...de oorzaak is nog steeds niet bekend....ik ben er helemaal kapot van.

Vandaag ben ik naar Grevenbroich in Duitsland. Daar trainen vier teams van Bruseco. Twee Nederlandse kandidaten koppels, een Belgisch koppel en een Duits koppel van Bruseco worden getraind in et remmen en uitwijken. Ook verzorgen we een train-the-trainer opleiding zodat we voortaan over onze eigen Duitse instructeurs kunnen beschikken. Onze landendirecteur uit België, Ralph Kortenbach, komt langs met een Belgische delegatie. Deze delegatie is op onze uitnodiging naar Duitsland gekomen om te onderhandelen over een unieke samenwerking. Zij willen het Bruseco concept in Belgie verder gaan uitbreiden. Een unieke samenwerking die zal leiden tot een verdere groei van onze marktpositie.

Na afloop van het gesprek geniet ik van de Duitse lunch en ga samen met de Belgische delegatie naar de trainingen van de directiechauffeurs kijken. Daar kan ik echt van genieten. Het is dan ook een prachtig gezicht: vier Audi's A6, en een BMW 7 serie bij elkaar op de baan. Met strakke gezichten van de spanning leren de kandidaten om te gaan met glad wegdek. Slechts af en toe verschijnt er een glimlach. Het is hard werken. Bij het diner komt de ontlading en de ontspanning... Geweldig om te zien.

Dan krijg ik een telefoontje binnen van ons internetbureau. We hebben goed nieuws! De domeinnaam is weer teruggekocht! Pfffffft... wat een onbeschrijflijke opluchting.... Duitsland kan weer verder. Het tij is gekeerd. Nu kan ik me weer echt focussen op de verdere onderhandelingen met de Belgen. Ik hou je op de hoogte!


Paul Brussaard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten