Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

maandag 1 maart 2010

Camiel, kom hier werken!

Camiel Eurlings heeft het goed verwoord: nu is het tijd voor het gezin. Een basisprincipe waar ik het helemaal mee eens ben. Ik vind mijn gezin het allerbelangrijkste; de basis van mijn onderneming. Daar waar je binnen de politiek openbaar wordt onthoofd, de verharding en de negatieve bejegening...dat vind ik binnen mijn eigen onderneming niet terug. Het bedrijf vormt een eigen (werk)omgeving, gebouwd volgens onze normen en waarden. Daarin voel ik me happy als ondernemer. Soms even druk, maar daarnaast ook altijd tijd voor het gezin.

Op dit moment ben ik op weg naar Hamburg, daarna weer zes dagen op de Bruseco Akademie in Osnabrück. Ik vind het ontzettend leuk om te doen. Iedere dag skype ik met mijn vrouw en dochter. Soms reizen ze mee of komen een weekend over zodat we ter plaatse leuke dingen kunnen doen. Vooral voor mijn dochter is dit één groot avontuur.

Ik ben nu (ook in Nederland) druk met het vervullen van vacatures. Naast onze opleidingen is het koppelen van mensen aan banen onze specialiteit. Topbanen voor directiechauffeurs. De beste kandidaten hebben na afloop van de opleiding vaak zo een baan te pakken. In Nederland groeit het besef dat een goed opgeleide en gescreende directiechauffeur veel waard is. Vacatures voor directiechauffeurs staan vaak niet in een krant of op internet. Bedrijven willen zeker weten dat de sollicitant betrouwbaar is. Vanuit mijn netwerk komen er regelmatig vacatures binnen met de vraag of wij goede kandidaten kunnen leveren. Zo winnen er drie partijen: de directiechauffeur krijgt een leuke baan, de opdrachtgever krijgt een gekwalificeerde chauffeur en mijn tent draait lekker door.

In België zit er ook een doorbraak aan te komen. Vorige week heb ik een delegatie van een grote partij uit Leuven mogen ontvangen. Er is een klik. De laatste punten worden deze week op de ‘i’ gezet. Zij gaan dan in België onze topopleidingen uitvoeren.

Ook Brussaard Chauffeursdiensten staat aan de vooravond van een nieuw offensief. Ik heb samen met het reclamebureau veel tijd en geld in geïnvesteerd in een nieuwe campagne. Vanaf 1990 zijn we al kartrekker in nieuwe ontwikkelingen en acties. Dat zijn we als marktleider ook wel verplicht. Nederland is een rommelkontenland. Hier worden 'directiechauffeurs’ aangeboden voor € 14,50 per uur. Zoiets is bijvoorbeeld voor een Duitser onbegrijpelijk. De Duitser betaalt gerust meer voor een directiechauffeur (als deze maar gecertificeerd en dus capabel is). In Nederland is niet de kwaliteit van de directiechauffeur het uitgangspunt, maar de goedkoopste prijs. Inkopers van grote organisaties willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Vervolgens hanteren ze ook nog eens een betalingstermijn van 60 dagen. Daar gaan kleine partijen aan kapot. Wanneer verandert dat? Daar probeert mijn campagne iets aan te doen.

Ik sprak vorige week een Lid van de Raad van Bestuur van een grote organisatie. Hij vertrouwde me toe dat zijn huidige Bruseco gecertificeerde CCV D1 directiechauffeur hem per week effectief 12 werkuren extra opleverde in vergelijking met zijn vorige chauffeur, die geen opleiding had gehad. Reken dat eens uit...

Mijn directiechauffeur van vandaag heb ik omgeruild voor de trein. Een hoge snelheidstrein. Schiet lekker op, dacht ik nog. Maar ik heb nu al spijt. De volgende keer stap ik weer in mijn auto, mét chauffeur. Ik word gek van die bellende managers in mijn coupé. Ik heb nog geen moment rust gehad. Eén voordeel: het is wel goed voor mijn Duitse luistervaardigheid.

Camiel, zoek jij nog een leuke baan? Ik heb er ééntje voor je. Mét een eigen directiechauffeur natuurlijk! Interesse? Bel me gerust!

Een hele hartelijke groet vanuit de hogesnelheidstrein,

Paul Brussaard
CEO
Brussaard Company Group
www.bruseco.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten