Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

donderdag 5 november 2009

Over de recessie, Barack Obama en de RAF

Op weg naar Duitsland voor overleg, de autoradio aan, BNR staat staat op. En dan komt het bericht: De economie van de VS is weer aan het opklimmen. Mijn dag begon goed. Ook Duitsland klimt uit het dal, las ik vandaag in de Duitse kranten. Het einde van de recessie komt in zicht...

Op dit moment investeren wij veel in een nieuwe formule. Van Hamburg tot Amsterdam en van Brussel tot Maastricht ontvouw ik mijn nieuwe plannen. Investeerders lopen er warm voor omdat we één van de weinige ondernemingen zijn die in staat is tegen de stroom op te groeien. We hebben een duidelijke missie en een ongekende drive.

Ik bezoek onze toprelaties en vertel hen hoe de vlag erbij hangt. Met veel van hen heb ik een jarenlange band. Er is wederzijds vertrouwen en een open relatie. De afgelopen weken heb ik met verschillende opdrachtgevers weer diverse langdurige contracten getekend, waardoor we veel werk hebben kunnen creeren voor onze huidige én nieuwe directiechauffeurs. En dat in deze tijd...

Een positief punt aan de recessie: het heeft ons gedwongen nog eens goed naar onze organisatie te kijken. Rekenmodellen kwamen op tafel, beslissingen waar we verder gaan investeren werden genomen, maar ook het snijden op de juiste plek in de organisatie is daarbij soms noodzakelijk. We mogen niet "over the edge" vallen. Alles bij Brussaard en Bruseco staat op zijn kop; dit jaar is niet meer te vergelijken met vorig jaar.

In Duitsland komt de Bruseco stoomtrein lekker op gang. Steeds frequenter zitten onze opleidingsweken voor DEKRA gecertificeerde directiechauffeurs vol. Ook in Belgie hebben we een klein succesje geboekt. Eergisteren zat ik in Brussel voor overleg met een groot certificeringsinstituut. Wij hebben hen gevraagd de Bruseco D1 opleiding in België officieel te laten examineren. Zij waren zeer positief en zijn akkoord. Tot drie uur 's nacht heb ik het conceptplan voor de certificering verder uitgewerkt en direct naar ze gemaild.

Terwijl ik hier nu in Duitsland zit, buigt dat instituut in België zich over onze initiatieven, terwijl in Nederland onze Bruseco instructeurs met hun kandidaten op de weg zitten en bij Brussaard meer dan zestig directiechauffeurs vandaag aan de slag zijn. Het bruist.

Naast me ligt de (Duitstalige) autobiografie van Barack Obama en een LOI cursus technisch Duits voor gevorderen... maar mijn gedachten zijn even niet te focussen.

De markt vraagt om opgeleide directiechauffeurs en steeds meer partners haken aan om mee te profiteren van de goede vooruitzichten.
We krijgen iedere week nieuwe aanbiedingen om samen te werken. Vorige week werd ik in Hamburg nog omringd door bodyguards. Een persoonsbeveiligingsbedrijf heeft me gevraagd om met Bruseco GmbH te mogen samenwerken als partner. Of we even langs wilden komen.... Het gaat hier om een partij die ook Duitse politici heeft beveiligt. Nu komen ze met een plan om samen te werken. Als we er een goed gevoel bij hebben betekent dit dat wij straks ook Nederlandse directiechauffeurs in Duitsland kunnen opleiden voor het beveiligingswerk rondom de functie van directiechauffeur/persoonsbeveiliger. Dat is bijzonder (alleen in Hamburg wonen al meer dan 300 miljonairs), want in Duitsland wordt door de beveiligers gewoon met een wapen gereden. Iets dat in gang is gezet in de jaren dat de RAF actief was.

Daarom ga ik vanavond mijn zojuist aangeschafte dvd kijken over de RAF: Der Baader Meinhof Komplex over de Duitse terroristencultuur. Ik wil meer weten over de Duitse geschiedenis en de achtergronden voor keuzes die door de politie en beveiligingsbedrijven worden gemaakt.

Zometeen ga ik dus de duurste filmproductie uit de Duitse geschiedenis bekijken. Deze film heeft ruim 20 miljoen euro gekost. Het schijnt een geweldig indrukwekkende film te zijn. Op naar de RAF burelen en de terroristen...pief, poef, paf... even mijn hoofd leegmaken en ontspannen.

Tschüss!

Paul Brussaard
CEO

Geen opmerkingen:

Een reactie posten