Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

vrijdag 27 november 2009

De recessie is dood. Leve de recessie....

Het is een bijzonder jaar, 2009. De recessie heeft menig ondernemer wakker geschud. Veel ondernemingen zijn failliet gegaan of hebben hun werkzaamheden gestaakt. De recessie krijgt de schuld. Maar vaak zijn er gewoon duidelijke verklaringen voor; een te kleine klantenspreiding, gebrek aan onderscheid in de markt, gemis aan financiële reserves... Natuurlijk zijn er ook ondernemers met echte pech. Je zult maar net een onderneming gekocht hebben, met een behoorlijke financiering. Tja, dan ben je bijna kansloos. Of je hebt je onderneming verkocht en het geld dat bestemd was voor een onbezorgde oude dag op de Iceland Bank of DSB Bank gezet...wat voor feestdagen ga je dan doormaken. Verschrikkelijk!

Gisteren heb ik de de cijfers van de Brussaard Company Group met de financieel eindverantwoordelijke besproken. Iedere week geeft hij mij de stand van zaken door. Dit keer was onze commissaris erbij. Er was goed nieuws. We noteren zwarte cijfers in 2009. De omzet stijgt gestaag, waardoor de negatieve trend van de afgelopen 18 maanden tot staan is gebracht. Sterker nog, we gaan straks groeien naar een mooie omzet. Tientallen gedachten vlogen door mijn hoofd. Dit vraagt om actie.

Gisteravond ben ik, nadat ik mijn dochtertje naar bed heb gebracht, er eens goed voor gaan zitten. Waarmee kunnen we ons op dit moment het beste profileren? Vanmorgen heb ik de eerste aanzet voor een campagne waarmee we het vak van directiechauffeur willen promoten naar mijn reclamebureau gemaild. Dan kunnen zij dit verder finetunen.

De afgelopen weken hebben we persberichten eruit gestuurd over de unieke ontwikkelingen binnen het opleidingsinstituut voor directiechauffeurs (Bruseco) in Nederland, Duitsland en België. We krijgen veel respons en kunnen de aanvragen voor de opleiding directiechauffeur bijna niet aan. We werken 50 tot 60 uur per week om de aanvragen en af te handelen en intakes af te nemen voor de CCVD opleiding. En net op dit moment kampen we met twee zieke medewerkers. Eén kampt met rugproblemen...(tja, waar ken ik dat van...zie eerste blog) en de andere is geveld door de Mexicaanse griep.

Ik voel me opgelucht, nu de cijfers van 2009 positief zijn. Ik ben trots op Bruseco. Met dit opleidingsinstituut zijn we meer dan 300% gegroeid. Elke week kunnen wij mensen opleiden en veel van hen zelfs een baan als directiechauffeur bieden. Dat is uniek in opleidingsland. Het kraakt hier.

Achterin de auto, op weg naar onze vestiging in Antwerpen, heb ik alle tijd om met onze afdeling communicatie de nieuwe website van Brussaard door te spreken. Vormgeving en inhoud worden anders, meer van deze tijd. Daar kan ik hier nog niets over verklappen. We starten eerst met een pilot in Belgie. Daarna wordt de Nederlandse website www.chauffeur.nl ook aangepast.

Een recessie is zo slecht nog niet voor de wereld en voor onze economie. De bedrijven binnen de Brussaard Company Group zijn een afspiegeling daarvan: de werkzaamheden binnen het ene bedrijf zijn we op tijd gestopt, het andere bedrijf is op tijd gereorganiseerd en een derde bedrijf is verdrievoudigd in omzet....en zo komen we in 2010 de naweeen van de recessie wel door.

Mensen met echte ideeen, met originele plannen, ondernemers met lef en durf, die worden zodra de recessie eindigt nog succesvoller dan ze voor die tijd waren. En daar profiteren straks weer vele werknemers, managers en adviseurs van mee.

Leve de recessie!

Paul Brussaard
CEO
Brussaard Company Group

www.brussaard.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten