Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

donderdag 7 januari 2010

Made in Germany

We hebben het voor elkaar! Ons nieuwe hoofdkantoor van Bruseco in Duitsland is per 1 januari 2010 opgeleverd. We beschikken nu over ruim 300 m2 kantoorruimte in Osnabruck (3 etages). Vlak voor de Kerstdagen heb ik het contract ondertekend. Moe maar voldaan kwam ik terug in Nederland... het is nog nauwelijks te bevatten... na veel onderhandelen, puzzelen en vergaderen wordt een stukje droom nu werkelijkheid.

Het nieuwe hoofdkantoor van Bruseco ligt in hartje Osnabruck. Gelegen tussen Enschede en Hannover (A1 richting Berlijn) met een vliegveld in de buurt. Vanaf daar vlieg je gemakkelijk naar andere steden in Duitsland. Bruseco instructeurs en kandidaten kunnen straks ook blijven overnachten op de Bruseco Akademie. We hebben vier trainingsruimtes, eigen keukens, galerijen voor onze prachtige schilderijen en een tuin van ruim 100 meter lang!

Op 1 mei wordt de Bruseco Akademie officieel geopend. Dan ben ik precies 20 jaar geleden als student Heao en zelfstandig ondernemer gestart in Eindhoven. 1 Mei is dus voor mijn een bijzondere dag. Mijn dochter Lisa zal het Duitse kantoor officieel openen, als erfgename en toekomstig directrice, ha,ha,ha!

In Duitsland zal de vakopleiding directiechauffeur gemiddeld drie weken gaan duren. Naast de aandacht voor rijvaardigheid zal er intensief aandacht worden gegeven aan aspecten als discretie, integriteit, Engels, klantkunde, zelfkennis, sociale vaardigheden en tafelmanieren. Daarna wordt gedurende een volledige week de rijvaardigheid getraind. En, alle trainingen zijn officieel DEKRA D1 gecertificeerd.

Het jaar 2010 wordt het jaar van de waarheid. We gaan nu stapsgewijs 14 instructeurs werven en 14 instructievoertuigen inkopen...

Volgende week vlieg ik naar Berlijn om met een zeer grote afnemer te praten over het inzetten van Dekra D1 gecertificeerde directiechauffeurs voor diverse ondernemingen in geheel Duitsland. Deze partij is niet de enige die interesse heeft getoond in ons product. Ook Leipzig, Hamburg en Hannover staan op de agenda. Ook daar zitten werkgevers die graag zaken met Bruseco willen doen.

We vliegen in volle vaart het nieuwe jaar in. Mijn hersenen maken overuren, vaak ten koste van mijn nachtrust. Volgende week komt er een DEKRA delegatie naar Nederland om te beoordelen of de Nederlandse Bruseco D1 certficaten ook Internationaal erkend mogen worden. Dat zou een prachtige doorbraak zijn...

Over werk hebben we niet te klagen. In 2009 zijn we 300% gegroeid. Bruseco Nederland is tot eind februari 2010 al volgeboekt met opleidingen. Overal verschijnen weer vacatures bij onze dochteronderneming Brussaard Chauffeursdiensten....alle hens aan dek!

Ons vertrek naar Duitsland als gezin is niet meer tegen te houden. We houden hierbij rekening met onze dochter Lisa en haar school. De kans is groot dat wij dit jaar met kerst al in Duitsland wonen. We gaan nu concreet naar een huis zoeken. Maar het kan ook begin 2011 worden. We zien het wel. In ieder geval heb ik mijn eigen onderkomen op ons hoofdkantoor. Geen hotel in en uit meer.

We gaan nu onze Academie aan de Bohmterstrasse in Osnabruck helemaal inrichten als trainingscentrum. De inschatting is dat de markt nog twee jaar voor ons blijft aantrekken en dat het daarna fors minder wordt. Kijk, daar moet je nu mee aan de slag...nu zaaien en oogsten.

Op dit moment verblijf ik doorgaans drie dagen per week in Duitsland. Een flink offer voor mijn gezin. Maar gelukkig staat mijn vrouw er volledig achter. Zo kan ik weer echt ondernemer zijn, in een fantastisch groot land met vele kansen....het moet nu gaan gebeuren...het wordt top!

Paul Brussaard

www.bruseco.eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten