Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands
Paul richt zich op het aanbieden van persoonlijke en vertrouwelijke services op Board Member en DGA niveau. Hierbij speelt service in combinatie met bescherming en veiligheid -op C-Level de hoofdrol: deze elementen worden door zijn ondernemingen zo ideaal mogelijk aan elkaar verbonden. Als Cyberoptimist zal Paul vele blogs schrijven over zijn entree in de Cyber Security Wereld. In zijn blogs neemt hij je mee in de spelonken van de Cyber Security, de Internet of Things en de harde praktijk. No-nonsens, feitelijk, filosofisch en met interessante weetjes. Zijn missie: Control Your World. Paul Brussaard is afgestudeerd aan de HEAO Bancair (1994) en sinds zijn 2de studiejaar serial-entrepreneur. Paul is bedenker en eigenaar van de volgende ondernemingen en concepten: BRUSECO (Nederland, Duitsland, Frankrijk) Brussaard Chauffeursdiensten BV, Chauffeur.NL, SecurityStressTest.com, InstituteforCyberSecurity.com en International Security Company. Zijn missie is: Control Your World.

donderdag 10 juli 2014

Waarom de CEO dit moet weten...

Waarom dit vak een certificaat verdient.

VIP Chauffeur: een uniek beroep
“Ik draag de verantwoordelijkheid over het welzijn van de hoogste baas van de onderneming.”
Wie kan dat nog meer zeggen? Een eventuele beveiliger natuurlijk. Maar die beveiliging is slechts voor enkelen der aarde nodig of wenselijk. Een veel grotere groep bestaat uit directiechauffeurs die iedere dag het vervoer van A naar B organiseert voor de VIP. De directiechauffeur neemt letterlijk het stuur uit handen van de hoogste man of vrouw van de onderneming. Tegelijkertijd draagt hij ook de verantwoordelijkheid over zijn of haar veiligheid en welzijn.
Als taxichauffeur, brandweerchauffeur, ambulancechauffeur of vrachtwagenchauffeur dient u over de nodige certificaten te beschikken. Waarom zou dat zijn?
De reden hiervoor is dat de chauffeur verantwoordelijk is voor de veiligheid van het vervoer; van de lading en de omgeving. Daarom is hij of zij verplicht zich te laten toetsen. Is de persoon achter het stuur in staat om veilig van A naar B te rijden (ook onder bijzondere omstandigheden). Dat is wettelijk zo geregeld. Het gaat hierbij om de redenatie: de veiligheid dient te worden gegarandeerd.
Een taxichauffeur moet goed voor zijn gasten kunnen zorgen, veilig van A naar B kunnen rijden en  een goede wegenkennis te bezitten. Een ambulancechauffeur dient onder druk zijn patiënt veilig van A naar B te transporteren en (indien nodig) medische basishandelingen te kunnen verrichten. Daarnaast dient hij of zij onder grote tijdsdruk met sirene en zwaailichten veilig deel te kunnen nemen aan het verkeer.
Een vrachtwagenchauffeur heeft een zware, gevaarlijke of kostbare lading bij zich en rijdt een groter voertuig dan gebruikelijk. Dat vraagt om specifieke kwaliteiten van de chauffeur.
Rijdt de chauffeur de hoogste baas van de onderneming, van het ministerie of multinational dan gelden ineens andere ‘wetten’; de wet van willekeur. Voor de uitoefening van dit vak wordt geen enkele eis of voorwaarde gesteld. Iedereen kan (met een B rijbewijs) achter het stuur plaatsnemen!. Er geldt geen enkele garantie of waarborg voor kwaliteit. Het lot van de CEO ligt letterlijk in de handen van een willekeurig persoon met een willekeurige achtergrond.
Rijdt de chauffeur een VIP-bus met de voltallige bemanning van een Boeing 747, een Raad van Bestuur , diplomaten of leden van een bezoekend Koningshuis? Ook hier wordt geen enkele eis gesteld. Ongeschoolde chauffeurs nemen gewoon plaats achter het stuur.
Dat kan toch niet waar zijn?
De chauffeur is niet alleen verantwoordelijk voor een optimale en veilige verplaatsing van de topman of topvrouw. Wat te denken van de geheimhouding? Hoe gaat de chauffeur hiermee om? De informatie die de chauffeur in het voertuig ter ore komt (en daarbuiten) kan bijzonder gevoelige informatie zijn. Waar komt die vertrouwelijke informatie terecht (voorkennis)? Hoe discreet is de chauffeur? En is hij dat in zijn privéomgeving ook nog, op verjaardagsfeestjes bijvoorbeeld?

Vanaf nu een gecertificeerd beroep
BRUSECO heeft samen met DEKRA (het internationaal erkende IEC certificaat ontwikkeld, specifiek voor directiechauffeurs die in het hoogste segment werkzaam zijn. Deze certificering toetst de rijvaardigheid, beroepshouding en dienstverlening van de directiechauffeur. Onafhankelijk en volledig professioneel, gemeten door tientallen jaren ervaring. Het kaf wordt van het koren gescheiden. Onbekwame chauffeurs die alleen beschikken over een B rijbewijs vallen af. Diegenen die niet begrijpen wat een professionele beroepshouding betekent, slagen niet voor het praktijkexamen.
Maar dit is nog niet alles: de kandidaten dienen ook iedere drie jaar een nieuwe Verklaring Omtrent Gedag (VOG) en een medische gezondheidsverklaring in te leveren. Plus de verplichting om ieder jaar 8 uur les te volgen om zich zo verder te verdiepen in het vak en bij te blijven (nieuwste technieken).
Op deze wijze is de veiligheid en discretie van de hoogste functionaris binnen de onderneming of organisatie gewaarborgd. Alleen directiechauffeurs die aan deze strenge voorwaarden voldoen worden en blijven opgenomen in het DEKRA register.
Hier vindt u meer informatie over deze vakopleiding: http://www.bruseco.nl/international_executive_chauffeur.html
Neemt u gerust contact op met BRUSECO voor scholing of selectie van uw directiechauffeurs info@bruseco.nl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten