Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands
Paul richt zich op het aanbieden van persoonlijke en vertrouwelijke services op Board Member en DGA niveau. Hierbij speelt service in combinatie met bescherming en veiligheid -op C-Level de hoofdrol: deze elementen worden door zijn ondernemingen zo ideaal mogelijk aan elkaar verbonden. Als Cyberoptimist zal Paul vele blogs schrijven over zijn entree in de Cyber Security Wereld. In zijn blogs neemt hij je mee in de spelonken van de Cyber Security, de Internet of Things en de harde praktijk. No-nonsens, feitelijk, filosofisch en met interessante weetjes. Zijn missie: Control Your World. Paul Brussaard is afgestudeerd aan de HEAO Bancair (1994) en sinds zijn 2de studiejaar serial-entrepreneur. Paul is bedenker en eigenaar van de volgende ondernemingen en concepten: BRUSECO (Nederland, Duitsland, Frankrijk) Brussaard Chauffeursdiensten BV, Chauffeur.NL, SecurityStressTest.com, InstituteforCyberSecurity.com en International Security Company. Zijn missie is: Control Your World.

donderdag 3 mei 2012

Interactie, informatie & innovatie = nieuw ondernemerschap!


Hoe langer de recessie duurt, des te beter voor mijn onderneming. Want de zwakke concurrentie verdwijnt nu als sneeuw voor de zon. De concurrent die alleen op prijs kon onderscheiden (nog onder kostprijs) is failliet. En er volgen nog meer. 
Kwaliteit en onderscheid wint. Dat is altijd mijn visie geweest. Het gaat om innovatie.
Als ondernemer heb ik drie jaar geleden fors geïnvesteerd in de Duitse en Belgische markt. Ook hebben we vorige jaar geïnvesteerd in een geheel nieuwe back-office, onderzoeken en trainingen. En we zijn nog niet klaar. Er komen nog vele leuke ontwikkelingen aan. Als antwoord op de recessie. 
Dit alles is niet mogelijk als ik onder de kostprijs moet leveren. Nu kan ik, na 22 jaar ondernemerschap, daadwerkelijke toegevoegde waarde bieden. Door interactie met mijn doelgroep, kan ik informatie verkrijgen en dit omzetten in innovatie. Daar ligt de crux. 

Daar vaart iedereen goed bij...de directiechauffeur, de opdrachtgever en de ondernemer. De oerwet is weer terug: ondernemerschap is toegevoegde waarde bieden en onderscheidend zijn...op basis van de wensen van de klant.
 Eén ding valt op: De factor kwaliteit-prijsverhouding is nog nooit zo belangrijk geweest. 

Daarom start BRUSECO binnenkort een nieuwe campagne. "Een directiechauffeur is vanzelfsprekend, maar een goede niet..." 
Aanleiding van deze nieuwe campagne is het resultaat van ons onderzoek onder 40 opdrachtgevers. Bij dit onderzoek hebben wij in kaart gebracht hoe de huidige oude generatie directiechauffeur bekend staat. Deze directiechauffeurs zijn al langdurige werkzaam bij Executive Boards, Management Boards, Raden van Bestuur, Directies en Ministeries. 


De vraag die centraal stond: 


Bent u tevreden met uw huidige directiechauffeur? 

Het schrikbarende antwoord is: 80% acht een verbetering noodzakelijk. Dit betekent concreet waarderingen van het cijfer 6 of lager... Via persoonlijke gesprekken met de functionarissen, blijkt dat er een verkeerde generatie directiechauffeurs is opgeleid de afgelopen twintig jaar. Die doelgroep heeft vaak een politieagent-achtige of militaristische training gehad. Gericht op dreiging. Hoekig rijden, geen dienstverlenende instelling, zelfs negatief gedrag. Ingegeven door de ontvoering van Heineken...ooit...

Die dreiging is al twintig jaar weg en die oude generatie directiechauffeurs biedt geen toegevoegde waarde...blijven zelfgenoegzaam in de auto zitten, missen een professionele beroepshouding en lopen de kantjes er vanaf. Van passie en toewijding is onder velen geen sprake.   

Ooit kon dit nog door de beugel.....voordat de recessie aanbrak. Met de oude generatie CEO's functioneerde dit ook. Maar de nieuwe generatie CEO's treedt nu aan, met geheel andere eisen en wensen en inmiddels speelt de recessie ook haar rol mee. De karakters zijn veranderd...en daarmee de wensen.
Want nieuwe tijden, vragen om innovatie, kwaliteit en toegevoegde waarde...ook van de directiechauffeur. Een no-nonsens benadering.

Het gaat nu om Interaction, Information & Innovation: oftewel uitblinken door toegevoegde waarde bieden. Tijdswinst, comfort en veilige verkeersdeelneming zijn hoofdthema's geworden (en persoonlijke veiligheid loopt hier als een rode draad doorheen).

En om daad bij het woord te voegen: BRUSECO start binnenkort met een nieuwe opleiding. Voor juist die directiechauffeur met internationale ambities, die graag in de eredivisie meedoet: De International Executive Chauffeur, mét een onafhankelijk certificaat.

Deze nieuwe opleiding is door interactie met de doelgroep ontstaan, via informatie uit de markt ontwikkeld en geïnnoveerd naar de huidige tijd. 

De nieuwe generatie directiechauffeurs staat vanaf 1 september klaar...omdat het werk van de nieuwe directiechauffeur niet bij de grens ophoudt én omdat de klantengroep dit eist....

We houden u graag op de hoogte. 

Paul Brussaard BBA


Oprichter Brussaard Company Group BV.

Offices in Berlin, Osnabrück, Mechelen en Maarssen.



1 opmerking:

  1. Ben erg benieuwd naar de nieuwe international opleiding. Hopelijk de huidige opleiding, die ik een maand geleden afgerond heb, niet voor niks gedaan.

    Maar sta altijd open voor nieuwe dingen als deze een verbetering opleveren.

    BeantwoordenVerwijderen