Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

woensdag 6 oktober 2010

Nog 34.000 kilometer....

De wekker gaat weer...om precies 6.00 uur. Dat zijn voor ons nieuwe tijden sinds we in Duitsland wonen...De scholen beginnen hier om 8.00 uur. Pffft...dat komt er ook nog eens bij.

Ik ben zojuist twee dagen in Berlijn geweest en ik heb daar een hele dag gesproken met acht ondernemers uit München, Frankfurt en Berlijn zelf. Zij vinden het Bruseco concept helemaal geweldig! Ook zij vinden dat het vak van directiechauffeur een echt beroep is. De onafhankelijke certificering door de DEKRA spreekt hen enorm aan. Zij willen dan ook minimaal 24 mensen per jaar laten opleiden. Daarnaast wil dit vierde grootste limousinebedrijf alleen nog maar D1 opgeleide mensen van Bruseco aannemen! Hiervoor hebben we een contract opgesteld en ondertekend.

Daarna zijn we naar een Eventborrel geweest waar alle topondernemingen van Berlijn komen netwerken. Daar liep ik dan als enige Nederland rond met visitekaartjes...en zowaar...ik heb contact kunnen leggen met Audi in Ingolstadt..en nog enkele andere grote Europese firma's.
De Duitsers vinden het geweldig om met een Nederlander te praten (ze horen dat direct), wat veel gesprekken oplevert.

Om 22.30 uur zijn we sjiek uiteten gegaan nadat de splinternieuwe A8 met chauffeur (Bruseco opgeleid!!) voor kwam rijden. Om 01.00 uur heb ik moe maar heel voldaan mijn hotelkamer opgezocht...deze keer laat ik de wekker om 7.00 uur afgaan...een uurtje extra!

Om 9.00 uur staat er weer een auto met chauffeur voor me klaar..op naar de volgende bespreking. Mijn opdrachtgevers zorgen goed voor mij. Een splinternieuwe S klasse staat glimmend voor Hotel Roma in Berlin. Ik voel me helemaal vereerd.

Ook deze afspraak (ik ben hier voor de 3de keer) verloopt goed...weer een klein stapje verder...

Mijn stap naar Duitsland valt zwaar. Het stelt iedere vezel in je lijf op de proef. Gelukkig is het thuisfront heel gelukkig en beginnen we elke dag weer een beetje te wennen. Maar toch...het is hard werken, trekken en duwen...
Het voelt net als mijn wereldreis in 2004. Toen we onze landrover uit de container haalde in Peking. "Nog 34.000 kilometer te gaan", bedacht ik me toen. Met hoogtepunten en dieptepunten. De hoogtepunten waren de Himalaya en dieptepunten de Dode Zee. Verder was het een persoonlijk proces...6 maanden lang...(zie www.hogerhuis.nl voor het boek dat Esther en ik hierover geschreven hebben)....Uiteindelijk is het de mooiste reis uit mijn leven geweest met een gigantische verrijking.

Dat afzien hoort er gewoon bij......maar ja...ik zit er nu midden in. De kunst is nu om het toekomstplaatje te blijven zien. Dit voorbeeld van de wereldreis houdt me op de been.

Ik heb nu in Nederland drie afspraken en dan ga ik door via Osnabruck naar Frankfurt. Daar ga in verder praten met een lokale ondernemer. Deze keer rij ik zelf....even lekker racen...want dat kan in Duitsland.

Hartelijke groet,

Paul Brussaard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten