Over mij Paul Brussaard

Mijn foto
Maarssen, Nederland (NL), Netherlands

woensdag 4 augustus 2010

Weer ´online´ als bloggende ondernemer

Ik ben weer online. De afgelopen maanden waren hectisch maar leuk. Ik ben inmiddels geemigreerd naar Duitsland met het hele gezin. Ik heb Duits leren spreken, lezen en schrijven. Daarom ga ik ook mijn ervaringen in het Duits delen met onze Duitse relaties. Wel leuk om in één keer een nieuwe taal te kunne spreken..en dan nog wel Duits. Dat had ik nooit gedacht.

Steeds meer Duitse opdrachtgevers zien het nut van de gecertificeerde opleidingen voor directiechauffeurs. Langzamerhand ontdek ik ook de culturele verschillen tussen Duitsers en Nederlanders. Ik moet daar goed mee opletten. Maar alle ontwikkelingen gaan veel langzamer dan ik zelf had verwacht. Het duurt maar....en duurt maar....voordat je het weet ben je weer een maand verder.

Ik geniet heel erg van het nieuwe avontuur. We staat er helemaal achter als gezin en we genieten van de vele nieuwe indrukken. Emigreren is leuk! Net als ondernemen.

Ik heb slechts een week vakantie genoten. Met de familie zijn we naar Berlijn geweest. Opa en Oma en Oom en Tante mee. Reuzegezellig. Langer kon ik niet wegblijven. Het komende jaar gaat het erom! Erop of eronder.

De maand september 2010 knalt erin. We hebben nog nooit zo vol gezeten met opleidingen en intakes van directiechauffeurs. Het wordt een hete herfst, zoals onze Buroleiter dit zegt. En dat geloof ik ook. Het moet ook: ik heb inmiddels een flink vermogen geinvesteerd in deze onderneming. brrrrr....ik moet ik er niet aan denken als het niet lukt! Maar het planbord hangt volg met kandidaten, de Akademie is volledig uitgeboekt..

In Nederland en Belgie lopen we met de omzet en winst iets boven de prognose. Dat zijn de goede berichten.

Ik hou je op de hoogte.

Grußen aus Osnabrück.

Paul Brussaard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten